Garantie Renewd en 2ND

Heb je een defecte 2ND of Renewd smartphone of tablet en wil je het laten repareren binnen of buiten garantie? Voer onderstaande stappen uit voor het aanmelden van je product. Zorg ervoor dat je een eventuele screenprotector voorafgaand aan verzending van het apparaat verwijderd. Hoesjes, cases en andere accessoires niet mee sturen.

Binnen 10 stappen reparatie online aanmelden
Heb je een defecte 2ND of Renewd smartphone of tablet en wil je het laten repareren binnen of buiten garantie?

  1. Ga naar https://www.renewd.com/warranty
  2. Vul het serienummer of IMEI nummer van je smartphone of tablet in bij ‘Register repair’.
  3. Vul bij ‘Delivery / Pick-up address’ het adres in waar je het product wil laten ophalen. Let op: het ophaal en afhaaladres zijn altijd gelijk aan elkaar.
  4. Voer bij ‘invoice address’ je eigen NAW-gegevens in. Let op, je ontvangt alleen een factuur voor onderzoekskosten als uw smartphone of tablet buiten garantie valt. Lees 'Onderzoekskosten buiten garantie' voor meer informatie over onderzoekskosten.
  5. Voer bij ‘invoice contact’ achternaam, voornaam, mobiel telefoonnummer en e-mail in. Voer bij ‘Referentie / Your reference’ altijd je ordernummer in. Je ordernummer kan je terugvinden op de factuur en in de e-mail met je orderbevestiging.
  6. Controleer nog eenmaal of je al de gegevens juist hebt ingevoerd en klik op ‘Correct and continue’.
  7. Voer bij ‘Description’ het probleem in van het apparaat.
  8. Selecteer bij ‘Your Pick-up date and time’ op welke dag je je toestel graag wil laten ophalen bij het door jou eerder aangegeven ophaaladres.
  9. Indien je akkoord gaat met de ‘Algemene voorwaarden’ vink je het hokje aan.
  10. Tot slot kies je voor ‘Register mijn repair’. Noteer altijd het reparatienummer. Dit is een uniek nummer toegekend aan de reparatie van je apparaat.

Verzending & kosten

  • Na het online aanmelden van je smartphone of tablet ontvang je automatisch een mailtje op het door jou aangegeven e-mailadres met een verzendlabel. Klik op de link in de e-mail om direct naar het verzendlabel te gaan.
  • Print het verzendlabel uit en verpak je apparaat stevig in een kartonnen doos.
  • De UPS koerier komt het pakket bij je ophalen.

Statusinformatie binnen garantie

Via e-mail ontvang je een bericht wanneer je apparaat is aangekomen bij het reparatiecentrum. Daarna ontvang je per e-mail statusupdates en ontvang je een e-mail als de reparatie is voltooid. De gemiddelde doorlooptijd voor reparaties is 10 werkdagen. Uiteraard proberen wij altijd zo snel mogelijk je apparaat te repareren.

Uitgesloten van garantie

  • vochtschade
  • valschade
  • stootschade
  • kosten verzenden van reparatie
  • kosten herinstalleren software
  • ieder andere vorm van zelf aangerichte schade

Buiten garantie
Als je apparaat onverhoopt buiten garantie valt, omdat de garantie is verlopen of onder de uitsluitingen valt dan ontvang je van ons reparatiecentrum een prijsopgave voor reparatie.

Onderzoekskosten buiten garantie
Een vast onderdeel van reparatie zijn onderzoekskosten. Deze onderzoekskosten worden alleen in rekening gebracht indien een reparatie buiten garantie valt en het toestel op jouw verzoek niet wordt gerepareerd door het reparatiecentrum. Indien je apparaat niet meer kan worden gerepareerd, ontvang je vanuit het reparatiecentrum een offerte voor een vervangend apparaat. De onderzoekskosten voor smartphones en tablets bedragen standaard €48 inclusief btw, exclusief verzendkosten. Verzendkosten bedragen standaard €9,68 inclusief btw.